22 juni 2023

Glad midsommar!

Igår hämtade jag Adam vid stationen när han kom med tåget. Idag har både Arwid och Adam jobbat härifrån. När Adam hade jobbat klart åkte vi två och handlade det sista före midsommar. När vi var hemma här igen och hade plockat in matvarorna, cyklade vi allesammans till snäckstranden där vi badade. Så skönt det var i havet idag, säkert omkring 20 grader i vattnet och härliga vågor, helt underbart. Efter badet gick vi till Kaffeboden som finns på stranden. Där köpte vi mat och satt sedan i sköna soffor i kvälls-solen alldeles intill havet, åt god mat, njöt av sommaren och hade det bra. Det är helt fantastiskt att uppleva allt det här roliga och fina, sol och bad i hav, att vara tillsammans, ja jag njuter verkligen, hela tiden.

Det poppar ibland upp minnen från förra midsommaren, som var den värsta jag någonsin upplevt, på olika sätt, som en fruktansvärd hemsk mardröm, fast på riktigt. Skönt att den tiden är över och aldrig mer kommer tillbaka.

Dagens bilder är från min cykeltur ikväll, när jag plockade blommor utmed vägen. 

Nu önskar jag alla er fina blogg-besökare en glad och mysig midsommar! Ha det så jättebra allesammans! 

Kram från Kerstin

Inga kommentarer: