21 augusti 2023

Allt ordnar sig

I morse frukost inne i huset vid 8.30. Hinner säga hejdå till Lo och Arwid som åker iväg till förskola och jobb. Börjar dagen med nybryggt kaffe som alltid är klart när jag kommer in i huset på morgonen, sedan frukost. 
Efter frukost ringde jag "Bröderna Flytt" som ska flytta mitt bohag från förrådet till min lägenhet den 31 aug. Jag bad dem att först komma hit till mitt "sommarboende" och hämta min byrå, några flyttlådor m.m. vilket de skulle ordna. 
Sedan gick jag en lång och skön motionspromenad, tog den här bilden bilden (ovan) på fina blomman utmed vägen. Mellan Södra Näs och Apelviken vände jag och gick hemåt, tog bilden nedan då jag vände och gick tillbaka.
Med posten idag kom alla bolåne-handlingar från banken som jag undertecknade och skickade tillbaka. La brevet på postlådan när jag cyklade till bibblan och återlämnade en bok.
För ett tag sedan skickade jag mail till några Vårdcentraler här och erbjöd mig att jobba med höstens/vinterns vaccinering. Först att svara var verksamhetschefen på den privata Läjeskliniken, som ringde upp mej idag och bokade in ett möte framöver. Jag kunde gärna få jobba i telefonrådgivningen på VC också men jag sa att jag börjar gärna med vaccineringen så får vi se hur det känns sedan. 
I eftermiddag åkte Arwid, Lotta och barnen iväg och hyrde släp och köpte jord (680 kg) till området vid nya planket. Arwid och jag skyfflade sedan ut jorden från släpet till området ned mot planket. I morgon ska det hämtas ytterligare några släpkärrelass med jord. 
Nu har vi ätit en jättegod middag och jag tog hand om köket sedan när Arwid och Lotta nattade var sitt barn. Nu är jag i mitt lilla sommarboende och bloggar. Har haft ännu en fin dag idag med roliga upplevelser och positiva händelser. Allt ordnar sig! 
Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni alla mår bra och har det bra i era liv. Var rädda om Er själva och varandra! Stor kram till Er alla från mej!

Inga kommentarer: