16 augusti 2023

Njuter och har det bra =)

Om två veckor får jag tillträde till min lägenhet =) Då ska jag vara där kl. 09.45 tillsammans med mäklare, säljare och någon från bostadsrätts-föreningen. En timma senare kl. 10.45 ska jag och säljaren vara hos mäklaren då ägarbytet sker. Dagen därpå, den 31 augusti flyttar jag in. Jag fattar inte att tiden här i mitt "sommar-boende" har gått så ofattbart fort.

Tänk vad många promenader till havet jag gått under min tid här. Här är Strandbacka-vägen som leder till hav, fina stränder, hamn och pir.
Älskar den här miljön med hav, långa härliga sandstränder och klippor.
Tycker också om den här fina platsen med trädäck och badbrygga. Är glad över att jag kunde njuta så mycket av sol, värme och bad i maj och juni. När jag flyttar till min lägenhet i Varberg kommer jag även där bo nära havet =)

Idag, efter frukost, cyklade jag till torget i Varberg, det är torghandel varje onsdag och lördag. Jag köpte lite grönsaker och kantareller. Gick till mysiga butiken Basement Design där jag köpte en liten inflyttnings-present till mig själv. På hemvägen stannade jag på Stora Coop och handlade. När jag kom hem gjorde vi dagens lunch tillsammans, en jättegod kantarell-pasta, recept finns HÄR. Efter maten gjorde jag, enligt önskemål, en ljuvligt god rabarberkaka med bl.a. brynt smör och mandelmassa, recept HÄR. Framåt sen eftermiddag cyklade jag till Stora Coop igen, för att besöka Vaccin-direkt-bussen där jag fick en dos TBE-vaccin, min sjätte dos. Därefter cyklade jag vidare till biblioteket i "Läjet" där jag hade en reserverad bok att hämta. 
Vilka roliga och innehållsrika dagar jag har här! Jag njuter av livet hela tiden =)

Hoppas att alla ni också har det bra! Ta hand om Er så bra ni kan! Kram från mej!

Inga kommentarer: