06 augusti 2023

Lite från helgen

I fredags kom Adam med tåget till Varberg. Vi mötte honom vid Kärleksparken där vi åt lunch allesammans. Skönt att vädret var OK och att vi kunde sitta ute och äta.


Kärleksparken ligger vid strandpromenaden utmed havet. De serverar bl.a. en massa somriga små-rätter. Vi beställde flera små rätter som vi delade. Efter maten åt vi glass och några av oss drack kaffe.

Efter maten var vi en stund på lekplatsen intill restaurangen, där fanns gungor 
och en stor ek som var perfekt att klättra i.

Sedan var det dags för Lotta att cykla till jobbet. Vi övriga åkte hem till Vindavägen där Arwid och Adam påbörjade projekt spräcka sten i trädgården vid det nya planket.

I lördags efter frukost gjorde Adam och jag tunnbrödsrullar att ha med som matsäck vid vår utflykt till Vallersvik. Vi tog också med kaffe, vatten och frukt. När vi kom fram var det ganska blåsigt men vid bänken här var det lä i skydd av det stora berget. Vi åt våra tunnbrödsrullar och som vanligt smakar det extra gott när man är på utflykt.

Sedan var det dags att bestiga berget. Adam och Lo gick först, sedan Arwid. Jag satt kvar på bänken hos Tuva som låg och sov i sin vagn (Lotta jobbade).

Här kommer Lo och Adam på berget som ligger mellan Vallersvik och Torstensvik. Bilden är tagen av Arwid.

Framme vid fina grottan på berget. Här har vi varit många gånger, ända sedan Arwid och Adam var små. Idag var Arwid och Adam där tillsammans med Lo. Bilden tagen av Adam.

När Arwid kom  tillbaka efter grottbesöket gick jag upp över berget och mötte Lo och Adam.
Kanske bergets högsta topp

Det är något speciellt med Vallersvik, platsen man gärna återvänder till. Jag var här många somrar när jag var barn, sedan reste jag hit som ungdom och sedan tillsammans med mina barn. Igår var jag i Vallersvik med mina vuxna barn och mina barnbarn, jag inser att nu är det jag som tillhör den äldre generationen.


Tack Vallersvik för den här gången, jag kommer gärna tillbaka!

Inga kommentarer: