17 augusti 2023

Dagen idag


I morse 09.30 hade jag klipp-tid. Tog cykeln till frisören vid hamnen här i "Läjet". Fiskebåtarna var på väg in i hamnen, några stod och väntade på att få köpa fisk direkt från båtarna. Det doftade hav och tång. Vilken härlig morgon!

Efter frisör-besöket cyklade jag hemåt och gjorde ett yoga-pass. Efter lunch hade jag tillsammans med Arwid som stöd, telefon-möte med min bank, inför köp av bostadsrätten. Min kontakt-person på banken hade avsatt 45 min. för mötet men efter 17 min. var allt klart. Allt gick jätte-bra vilket berodde på att Arwid hade räknat, gjort kostnadskalkyl och förberett allt. Vilken tur för mej att få ett sådant proffs-stöd av Arwid (som är utbildad ekonom). Jag har aldrig tidigare behövt fundera över hur bolån läggs upp med räntor, ev. amortering och bindningstid. Men nu är jag lite mer insatt tack vare Arwids stöd, hjälp och förklaring. Känns jättebra att bank-mötet är avklarat och allt gick så bra! 

I eftermiddag gjorde Lotta och jag dubbel sats av morots- och halloumibiffar. Till dem åt vi kokt potatis, mynta-tsatsiki och en sallad. Det blev en himmelskt god middag med rester till i morgon. Recept finns HÄR

Har också pratat med mellansyrran idag =) Hon och hennes man Anders kommer häråt om en vecka för att hälsa på deras yngsta dotter med familj som bor lite norr om Varberg. En av dagarna ska vi luncha tillsammans, kanske även en tur till Varberg för lite shopping med efterföljande strandhäng i Apelviken. Kul och mysigt ska det bli!

Helt fantastiskt att ha det så bra som jag har det med roliga, innehållsrika dagar och att allt ordnar sig så bra.

Bilden ovan är från 15 juni i år

Inga kommentarer: