10 augusti 2023

Utedag

Vilken härlig dag det har varit idag, så skönt att kunna vara utomhus igen. Idag gjorde jag vegetarisk lasagne till lunch, recept finns HÄR. Vi kunde sitta ute i solen och äta, underbart.

Efter lunch var det dags för Lotta att åka till sitt jobb. Jag och Arwid fixade i trädgården, Lo lekte med sin kompis Lea, Tuva var med mej och Arwid. Ikväll när Arwid nattade barnen fortsatte jag med trädgårds-fixandet. Rensade häck, klippte bort vissna lavendel-blommor, klippte ur en svarta-vinbärsbuske, snyggade till en fläder-buske m.m. Så roligt! Älskar att vara i trädgården och jobba med hela kroppen. När Arwid och jag gick en runda i trädgården ikväll tog Arwid den här fina bilden på vacker kvällshimmel över hus och trädgård.

Om tre veckor bor jag i min lägenhet =) Saker och ting börjar falla på plats, idag har jag tecknat el-avtal (fick hjälp av Arwid). 

För ett år sedan visste jag inte ens om huset skulle bli sålt. Ja, det var mycket ovisshet hela tiden då. Usch, jag vill helst inte tänka tillbaka på den tiden. Är så tacksam över att jag är här nu och tacksam över att allt löste sig så bra.

Godnatt allesammans och sov så gott! Kram till Er alla från mej! 

Inga kommentarer: