24 augusti 2023

Fin och mysig sensommardag

Området vid planket, i Arwids och Lottas trädgård, har nu fått fem släpkärre-lass med prima matjord. Vi har hjälpts åt att köra ut jorden, kratta och jämna till. 
Efter frukost idag krattade jag i matjorden här och jämnade ut där det behövdes. Så härligt och skönt med trädgårdsarbete i sensommarsolen.
Man ser mer och mer hur fint det kommer bli här. Snart kan det sås gräsfrön.
Efter trädgårdspasset tog jag en välbehövlig dusch. Sedan cyklade jag till "Joels Brygga" där jag träffade mellansyrran Berith med mannen Anders. Så roligt att träffas! Vi åt lunch på "Joels Brygga", vi åt sej alla tre och allt smakade bra som vanligt. Efter kaffe på maten utomhus gick vi en promenad i "Läjet" vid hamnen och ut mot badbryggan. Sedan tog Berith och Anders bilen in till Varberg och jag cyklade. Vi träffades sedan på Varbergs Torg, gick i några butiker och tog en fika inne på "Gästis".

Här är fina syster inne på "Gästis" efter vårt fika. Sedan var det dags för för Berith och Anders att åka norrut till Frillesås där de har sin yngsta dotter med familj. Det var jättekul och mysigt att vara tillsammans idag!

Inne på "Gästis" kan man äta mat också, om man vill. Tyckte det här bordet var dukat så fint. Gillar det här rustika och hemtrevliga.

När jag cyklade hem från Varberg tog jag cykelvägen utmed havet. Fick lust att besöka "Subbe Fyr". Ett fantastiskt vackert område, lite stenigt och kargt men vackert och annorlunda. Det var ett alldeles speciellt ljus där.

Det fanns massor av stenskulpturer nedanför fyren. Så vackert med stenarna och havet som bakgrund.

Som ni säkert förstår har jag haft en jättehärlig dag idag och vilken tur med vädret.
Hoppas alla ni fina blogg-besökare haft fin dag! Kram till Er alla från mej!

Inga kommentarer: