26 augusti 2023

Snart dags för inflyttning

I morse åkte Arwid iväg efter frukost, han hämtade upp Adam i Borås och de åkte sedan till Vårdnäs utanför Linköping för att vara med på kusin Antons bröllop.

I eftermiddag var Lotta, Tuva och jag ute i trädgården. Vi rensade och gjorde fint när Tuva lekte (om vi såg till att hon hade björnbär inom räckhåll). Lo var på 7-årskalas och kom sedan hem, när kalaset var slut, med jättefin ansiktsmålning och lite godis från fiskdammen. När Lotta fixade kvällens middag var jag med Lo och Tuva.       
 

För övrigt förbereder jag mig för min flytt i veckan som kommer. Allt som behöver fixas i förväg är redan klart som exv. hemförsäkring, teckna el-avtal, adress-ändra, stämma av med flyttfirman, alla handlingar till banken är påskrivna och skickade. Det som är kvar är att packa det jag har här i mitt "sommarboende". Skulle tro att det tar max 1 - 2 timmar att packa =) Den här flytten känns väldigt enkel jmf med flytten från huset, kändes som jag höll på med flytt-förberedelser i flera månader då. Den här gången flyttar jag inte så långt, bara några km härifrån. Det är väl egentligen mentalt jag förbereder mig nu. Ska bli kul sedan att packa upp mina saker och göra fint i min lägenhet =)

Det var allt för idag!

Ha en fortsatt fin helg! Kram till Er alla från bloggerskan!

Inga kommentarer: