13 oktober 2023

Allt har ordnat sig =)

Igår eftermiddag var första dagen på nya jobbet =) Började med en webb-utbildning kl. 13.00 för mej och ytterligare en pensionär som ska vaccinera. Vi två kommer jobba tillsammans sedan. Utbildningen höll på till c:a 14.30 och sedan var det fika tillsammans med övrig personal på Vårdcentralen. Efter fikat följde jag med chefen till hennes rum och fick anställningsavtal. När vaccinations-säsongen drar igång kommer jag jobba onsdagar 8 - 17 och fredagar 8 -16. Jag får en väldigt bra känsla på Vårdcentralen, känns trevligt och mysigt dessutom väldigt mycket ordning och reda, det gillar jag. Jag ska också få några intro-timmar innan jobbet drar igång på riktigt. Julmat ska de äta på Tjolöholms Slott och jag fick  inbjudan att följa med om jag vill. Det ska verkligen bli jättekul att börja jobba.
När jag sedan cyklade hem tänkte jag på hur bra ALLT ordnat sig här i Varberg, tänk att det t.om. gick att ordna ett pensionärs-jobb, helt fantastiskt. Blir nästan överväldigad av känslan som infinner sig när jag tänker på hur bra allting ordnat sig här. Men... det har varit en lång process och en omställning jag aldrig tidigare upplevt. Från maj -22 t.om. april - 23 var det den värsta tiden jag någonsin varit med om. Därför är jag oerhört glad, tacksam och lättad över att jag är där jag är nu och kan leva mitt liv. Tack!  

Idag har jag faktiskt inte varit utomhus. Har vecko-städat på förmiddagen och fixat med lite matlagning inför kvällen. Adam kommer med tåget från Göteborg ikväll och stannar här en stund på mat innan han drar vidare till Arwid och familjen. I helgen ska Arwid och Adam bygga om hallen hos Arwid och Lotta. 

 Nu önskar jag alla Er en superfin helg! Kram från Kerstin

Inga kommentarer: