21 oktober 2023

Härlig höst-lördag med blandat innehåll

Idag på förmiddagen blev det ett besök för mej på det lilla mysiga Bertilssons Bageri. Vilken lyx att bo på fem minuters promenad-avstånd till denna lilla pärla. Köpte med lite av varje, som doftade nybakat förstås. Tror att ägaren/delägaren (eller liknande) till bageriet bor på våningen över mej. Bilden har jag lånat från "nätet". 

Köpte ett vitkålshuvud häromdagen och har gjort coleslaw i några omgångar. Idag provade jag att göra "Vitkål-sallad med lång hållbarhet" från Zeinas kitchen. Länkar till receptet HÄR. Den här varianten av vitkålssallad känns lite fräschare och nyttigare än coleslaw.
Här står jag och provar min kappa, inköpt för kanske 2 - 3 år sedan och använd max 2 - 3 gånger. Men... ikväll tog jag på kappan när jag gick till Varbergs Kyrka på Höstkonsert. Där var en stråkensemble som spelade klassisk musik bl.a. Eine kleine Nachtmusik, pianokonsert ur Elvira Madigan, Pastoralsvit m.m. Underbart fint och vackert, så glad att jag kom iväg. 
När konserten var slut vandrade jag hemåt genom Varberg hem till mej. Tog en bild på entrén till Varbergs stadshotell när jag passerade. När jag gick där tänkte jag - Är det här verkligen sant, att jag bor här i fina och mysiga Varberg =) 

Har längtat efter att se andra avsnittet av "Unforgotten" eller som den heter på svenska "Saknad, aldrig glömd", som finns på SVT nu. Det är den femte säsongen som visas nu. Ska tända ljus, sätta mig i soffan med filt och ipad och njuta av ett avsnitt. 

Hoppas verkligen att alla ni därute också haft en fin lördag!

Inga kommentarer: