16 oktober 2023

Byggprojekt och myshelg

Det har blåst stormvindar i helgen men jag har inte varit vid havet och tagit bilder, dessa bilder är från förra veckan..

I fredags kväll kom Adam med tåget, den här helgen hade han med sin egna cykel. Vi åt mat tillsammans i fredags kväll. Jag hade gjort tabouleh, hemgjord hummus och tsatstiki, till detta åt vi falafel och en sallad. Sedan drack vi te och åt choklad och sedan dags för Adam att ta sin cykel till Arwid med familj.

I lördags morse började Arwid och Adam att bygga om hallen hos Arwid och Lotta. Ett ganska stort projekt vilket innebär ombyggnad av hall på nedervåningen och utbyggnad av golvyta på övervåningen, ovanför hallen. Bröderna kompletterar verkligen varandra när de sätter igång och mycket blir gjort, noggrannt, genomtänkt, förberett, strukturetat och planerat. Bra jobbat!

I helgen har jag varit tillsammans med Lotta, Lo och Tuva. Pga ombyggnaden i hallen har det varit bäst för Lotta, Lo och Tuva att inte vara hemma hos sig i helgen (dagtid). 
I lördags var Lotta och barnen på lekplats en stund på förmiddagen men det blåste storm här och Tuva blåste nästan omkull. De kom hit till mej sedan på lunch, jag hade fixat spagetti med vegofärssås. Tror att Lo åt tre portioner och vi övriga tyckte också att det smakade bra. Efter lunch sov Tuva i sin vagn på min balkong och då åt vi min äppelpaj med vaniljsås/glass och drack kaffe. Framåt eftermiddagen, när Tuva hade vaknat, åt vi lite mellis här. På kvällen var vi allesammans hemma hos Arwid och Lotta.
Igår söndag kom Lotta och barnen till lekplatsen på "min" gård. Jag fixade lunch till oss och det blev en repris från fredags kväll, till kaffe på maten åt vi upp det som var kvar av gårdagens äppelpaj. Tuva sov två timmar i sin vagn på min balkong efter lunch. Lo lekte med min Barbie och Skipper hela eftermiddagen. När Tuva vaknat åt vi lite eftermiddags-mellis här. 
Efter mellis gick vi allihop ut på lekplatsen igen. Tuva satt i sanden, grävde och körde lastbil. Tror att hon kanske fått in lite sand i sin stövel här på bilden ovan. Lo och jag lekte båt och kastade ut mat till hajarna i havet. Skönt att vara ute, det var varken regn eller blåst men lite kyligt. 
Framåt sen eftermiddag åkte Lotta och barnen hem till sig. Adam skickade en film som visade hur det gått för dem idag med ombyggnaden. Det såg ut som det hade gått jättebra för dem. Golvytan på övervåningen var igenbyggd nu, vilket är det nya taket i hallen på undervåningen. Vilket jättejobb på två dagar! 
Avslutar dagens blogg-inlägg med en selfie tagen av Lotta hemma hos mig, som visar hur kul och mysigt vi haft det i helgen. Tack, världens bästa!
Innan jag somnade igår kände jag att nu lever jag mitt liv precis så som jag längtat efter att göra. Det jag tidigare längtade efter är verklighet nu! Vilken lyx att få vara med och uppleva allt detta =)

Ha en fin vecka allesammans! Tänk på att dröm och längtan kan bli verklighet!
Kram till Er alla från Kerstin

Inga kommentarer: