18 oktober 2023

Vidunderligt vacker utsikt

Att gå promenad här utan att ta några bilder är rent omöjligt. Jag klarar inte att se så mycket vackert utan att föreviga med kameran. Dagens bilder är tagna med kameran i mobilen. 

Så här vackert (bilden ovan) var det när jag kom upp på höga berget vid Subbe Fyr idag. Det är ett stup rakt nedanför där jag står men det syns inte så bra på bild.

En enormt stor hög med sten intill fyren, ser ut som en brons- eller järn-åldersgrav men ingen information om detta finns. Kanske är det bara en hög med sten?
Vidunderligt vacker utsikt är det uppe hos fyren, och vilket ljus, helt fantastiskt.
Från fyren ser man även in mot staden långt där borta.
Satt länge vid fyren, tankade solenergi och njöt av utsikten. Man vill vara kvar här hur länge som helst, en oemotståndlig vacker plats.
Bloggerskan trivs och mår bra. Naturen här har en läkande kraft. (Scarf i håret har jag börjat med här, håller håret någorlunda på plats när det blåser, vilket det oftast gör).
Ja, jag saknar ord för att beskriva hur mycket jag tycker om naturen här och havet men... jag bara älskart, helt enkelt.

Kram till er alla från bloggerskan!

Inga kommentarer: