01 oktober 2023

Lite från helgen

Igår blev det en promenad till havet förstås. Älskar när det blåser och vågorna är höga, när naturen visar sin enorma kraft. Det här är stranden "Lilla Apelviken" eller "Kåsa strand" som en del säger här.
 
Det är svårt att på bild visa hur höga vågorna är. Men, på den här bilden fick jag med två badare vid bryggan och några surfare i havet och då ser man hur små människorna är i vågorna. Modigt att gå i och bada, såg att de höll sig i bryggan hela tiden, det var klokt av dem, det är enormt mycket kraft i vågorna.


Här har jag kommit till det gamla stenbrottet och tittar ut över det stormiga havet. 
Det blev ett härligt ljus på stranden när solen kom fram.
Bloggerskan njuter av sol, vind och hav.
Det var lite bilder från igår, sista dagen i september. Nu är det oktober och höst på riktigt.
I eftermiddag kom Arwid, Lotta, Lo och Tuva hem till mej. Jag hade fixat lite fin-fika som blev uppskattat av alla. Vi lekte lite med dockor och läste min gamla bok "Vår i Bullerbyn". Arwid satte upp gardinstång och taklampa i sovrummet, borrade i väggen i vardagsrummet för att hänga upp en tavla. De hade med sig en hylla från deras garage som de inte behövde längre och den passade perfekt på min balkong. Innan de åkte hem var vi ute på lekplatsen på gården utanför huset där jag bor. Supermysig eftermiddag! Bilden ovan är tagen av Lotta 💖
Ikväll har jag satt upp gardiner i sovrummet. Jag har inte köpt några nya utan återvänder linne-gardinerna från Carlslunds-huset. Innan jag hängde upp dem fick jag sprätta upp fållen, lägga ner dem och sy ny fåll. Sedan stryka dem och så hänga upp. Det blev jättefint och mysigt, härligt med gardiner i sovrummet. 
Sedan gjorde jag fint på hyllan (som jag fick av Arwid och Lotta) på balkongen med lite växter och ljus. 
Tänk så bra när man kan återanvända det som redan finns i stället för att kasta och köpa nytt.

Inga kommentarer: