04 oktober 2023

Energi från vindar och hav

Onsdag = Torgdag. Cyklade till torget på förmiddagen och köpte bl.a. 4 buketter dahlior för 100 kr. 
Maffiga, vackra och lite kaxiga med fantastiskt fina färger. Det är lätt att tycka om dahlior.

I eftermiddag cyklade jag utmed havet på fina cykelvägar. Soligt, vackert och friska vindar, väldigt friska vindar.

Cyklade förbi kohagen vid havet,

stannade vid stora Apelviken där jag  stod en lång stund och tittade på havet.
Att stå vid havet och titta är att uppleva naturen med nästan alla sinnen. Syn, hörsel, känsel och lukt (doft av tång och hav). Ja även smak faktiskt eftersom sanden blåser omkring och man får alltid några sandkorn som knastrar i munnen. 

Vad bra att det finns en livboj därute i havet...

Alla dessa fina naturupplevelser ger mej lycka, glädje och en massa energi. 

Högsäsong för surfarna i höstvindarna

Cyklade på strandpromenaden, där vågorna skvätte upp idag. Det är fantastiskt fint och härligt att cykla eller promenera här.

Någon som blir badsugen? Ser ni allt tång som blåst upp och fastnat på bryggans räcke?

Sista bilden på hav och vågor för den här gången.

Här är hyllan som tidigare stått i Arwids och Lottas garage, nu står den på min balkong.
När vi ställde ut hyllan på balkongen funderade jag på vad jag skulle ha på den. Började med några krukor med växter, några ljus, en vattenkanna, ytterligare några ljus och blommor. Nu är det nästan överfullt men fint =)

Det var lite från min dag idag! Hoppas att alla ni därute också haft en fin dag!

Kram från Kerstin

Inga kommentarer: