02 oktober 2023

Höst-mysig dag

På förmiddagen cyklade jag till Arwid som var hemma och vabbade en förkyld Tuva. Därifrån cyklade jag iväg på Arwids elcykel med cykelvagnen på släp till förskolan för att hämta Lo. När man har en förälder som är hemma och vabbar ska man hämta syskon på förskolan senast 11.30. Lotta gör sin sista praktikvecka på MVC i Mölndal så det känns jättebra att kunna hjälpa till med hämtning på förskolan. Kanske blir det en repris i morgon, vi får se hur det blir. 

Kul att cykla hem sedan med Lo i cykelvagnen, hon satt och sjöng där nästan hela vägen hem. Jag fick lunch när vi kom tillbaka, sedan lite soffmys och läsa bok för Lo. På eftermiddagen var vi ute i trädgården, jag hjälpte till lite med det nya projeketet i trädgården. En härlig och mysig dag!
 

Idag några bilder från mitt hem. Som jag skrivit tidigare är jag väldigt nöjd med att bägge mina soffor fick plats i vardagsrummet OCH matbordet med alla sex stolar OCH TV-bänken. Jag har dock ingen TV, har inget behov av det, jag ser TV i min i-pad. 

Vill också visa mitt brun-rosa sovrum som sedan igår har gardiner och taklampa, tack vare Arwid. Bruna väggar, rosa sängöverkast och rosa pläd. 

Taklampan och sängöverkastet var tidigare i stora gästrummet i Carlslunds-huset och passar nu jättebra i mitt sovrum. Mattan är också gammal, inköpt till lägenheten på Bondegatan för många år sedan. Båda sängarna och sängborden fick följa med i flytten hit. Här sover jag bra!

Kanske lite kalt på väggen men tavlor finns, så småningom kommer det säkert upp någon eller några tavlor även i sovrummet.

Ni är ovanligt många som hälsar på här i bloggen nu. Hoppas att ni har det bra allesammans och att ni tar hand om Er själva och varandra på bästa sätt.

Kram till Er alla från Kerstin

Inga kommentarer: