11 oktober 2023

Hela havet stormar

På förmiddagen åkte jag iväg på cykeln, mellan regnskurarna, för att fixa några ärenden. Jag handlade på stora COOP och lastade allt på cykeln. Det går riktigt bra nu att cykla med allt jag handlat. Har en cykelkorg, sidoväska och bra balans =) Sedan vidare för att hämta ut ett paket. I paketet fanns mina nya jobbarskor.

Framåt sen eftermiddag gav jag mig ut på dagens motionsrunda. Det var solsken och storm =) Det var inte många som gick på strandpromenaden idag och jag kan förstå varför. Idag skvätte vågorna upp rejält och man riskerade att bli ganska blöt. Men... jag älskar stormigt väder vid havet och gick min vanliga runda. Hade med kameran och det blev 72 bilder. Jag sparar kanske 5 - 10 av dessa bilder sedan.

Här vid havet får jag energi och livskraft. Känns prescis som det beskrivs i boken "Livskraft från Trädgård och Hav" att en plats kan läka om man låter den. Boken köpte jag för några år sedan och märkligt nog handlar boken om just platsen Varberg och havet bl.a.

Det var lite från min dag idag. I morgon eftermiddag ska jag vara med på en webb-utbildning på Vårdcentralen Läjeskliniken, inför vaccinations-säsongen. Det ser jag fram emot, spännande och lite pirrigt, på ett bra sätt.

Hoppas att alla ni därute har det bra! Var rädda om er själva och varandra! Lev nu!

Kram till er alla från bloggerskan!

Inga kommentarer: