08 juni 2024

Besök av Maria x 2

En blomma utslagen i min odlingslåda på gården. Inför kommande odlingssäsonger ska jag satsa mer på blommor. Jag älskar ju att plocka buketter och sätta i vas.

Nu har jag precis kommit in efter en kort promenad till Bertilssons Bageri. Jag får besök idag och tänkte bjuda på lite nybakat till afternoon tea. I bageriet var det grannen ovanför som tog betalt.

Det är min barndomsvän Maria, som bor i Mölndal, som kommer hit med tåget idag. Jag har bokat in oss på lunch på Varbergs stadshotell vid 13.30. Vi går nog en runda på torget och kanske i några butiker. Är det bra väder kan det bli en promenad mot havet. Sedan afternoon tea hemma hos mig.

Nyss fick jag sms från en annan Maria d.v.s. Maria som bor lite utanför Mjölby som jag promenerade tillsammans med förut. Jag kallar henne Ia ibland. Hon skrev att hon nu bokat sin resa hit i början av augusti. Det blir buss till Borås och sedan tåg till Varberg. Hon stannar i två dygn. Så kul de ska bli! Hoppas på varm och skön sensommarvärme när hon är här.

Nu vet ni på ett ungefär hur jag har det =) Hoppas alla ni därute har det bra!

Kram till Er alla från Kerstin 💚

Inga kommentarer: