16 juni 2024

En superhärlig söndag

I morse ringde Arwid och frågade om jag ville följa med dem till Bruces Handelsträdgård. De skulle dit och köpa sommarblommor, sedan lunch hemma hos dem och därefter plantering av blommor. Jag tackade ja förstås. Tog cykeln till dem och sedan åkte vi bil till Handelsträdgården som ligger lite norr om Varberg. Där har de massor av helt otroligt fina växter, både sommarblommor och perenner. Denna handelsträdgård får 10/10 p, stort urval av välskötta och välmående växter av mycket god kvalitet. Arwid och Lotta handlade till sina ute-krukor och jag köpte två sommarblommor till min balkong. Det är egentligen fullt på balkongen men jag kunde bara inte låta bli.

När vi kom tillbaka hem till Arwid och Lotta lekte jag med Lo och Tuva. Efter lunchen kom Lo:s kompis Lea och då gjorde jag en rabarber- och jordgubbspaj. Arwid och Lotta planterade sina sommarblommor i krukorna. Sedan blev det plötsligt kväll och jag stannade kvar på kvällsmat och till dessert åt vi pajen. Hade tänkt ta lite bilder på blommorna som Arwid och Lotta köpte idag men det blev inte av, jag hade fullt upp med lek och en massa skoj. Jag tog bilder på blommorna jag köpte när jag kom hem till mej. Tycker att jag köpte blommor med attityd idag.

Ja, en supermysig och rolig dag har jag haft idag (igen)! Så härligt att Arwid, Lotta, Lo och Tuva är hemma igen. Är glad för att de haft det bra på sina resa, att allt gått bra trots lite sjukdomar den första veckan. 

Inga kommentarer: