03 juni 2024

Njutningsfullt trädgårdsarbete

Idag blir det några trädgårdsbilder. Jag har varit trimmerska och renserska i denna trädgård idag. Härligt med trädgårdsarbete, att röra på kroppen och svettas.

Och vad fint det blev i trädgården efter min framfart och kroppen känns lite lagom "mör" nu efteråt.

Tror att detta är en liten näva. Kan se lite oansenlig ut på håll men bedårande vacker när man tittar nära.

Trädgårdens primadonna, i alla fall nu på försommaren när den blommar helt överdådigt. Här blir Rhododendron helt enormt stora buskar med magnifik blomning. Vackert så länge det varar!

Denna fina blomlåda hänger på väggen utanför dörren till det som var mitt sommarboende förra året.

Avslutar med ytterligare en bild på den fantastiskt fina Japanska blod-lönnen. Vackert med med de vinröda bladen i kontrast till allt det gröna.

Ja, jag har verkligen njutit för fullt i trädgården idag.

Har ni det bra alla ni som hälsar på här? Jag hoppas det av hela mitt hjärta 💚

Inga kommentarer: