17 juni 2024

En måndag i juni

Här kommer några bilder från lådan på gården och från min balkong. Redan paprikor på gång ute i odlingslådan. Det är tänkt att dessa ska bli röda. 

Kan njuta av egen Amadine-potatis till sillen i midsommar, även egen dill. Vilken lyx!
Idag har jag inte gjort särskilt mycket, men det gör inget =) 
Pratade med Ankan i tfn på förmiddagen. Planerat lite inför deras besök nästa vecka, var och när vi ska fika, äta lunch och middag osv. Ibland äter/fikar vi hos mej ibland blir det på någon restaurang/café. Gud vad roligt det ska bli att ses igen! Tycker det är helt fantastiskt att de kommer hit. Hoppas på fint väder när de är här. 


Efter lunch cyklade jag till Blomsterhavet där jag köpte stödpinnar till mina solrosor. När jag cyklade hem mötte jag Arwid när han kom cyklande från jobbet, stannade och pratade lite förstås. 
Suttit på balkongen och läst och nästan somnat. Piggnade till framåt kvällen, då gav jag mig ut till odlingslådan och satte ner stödpinnarna till solrosorna.
Nu precis kom sms om mitt trädgårdsjobb med lite detaljer inför veckan. Känns fint och roligt! Är också lite förvånad över min egen initiativförmåga och mitt mod, att jag sökte det här trädgårds-jobbet. Är det något jag lärt mig de senaste två åren är det att jag klarar och vågar mycket mer än vad jag själv trodde innan. Det är jag otroligt tacksam över!

Stor kram till Er alla från Kerstin 💚 

Inga kommentarer: