05 juni 2024

I morgon Apple Bay Day i Apelviken

I eftermiddag har jag cyklat utmed havet. Stannade i Apelviken och tog några bilder.
Här ser det riktigt skönt ut, ljuset, solen och det vackra havet men... det var kallt och blåsten tog i rejält men... det är ju vackert ändå. Härligt att höra bruset från havet, mäktigt.

I morgon förmiddag ska jag tillbaka till Apelviken. Har fått erbjudande om att titta på beach-handboll där med trevligt sällskap och då tackar man ja förstås. I Apelviken är det "Apple Bay Day" på nationaldagen.
 

Fortsätter med några bilder från Arwids och Lottas fina trädgård. Jag gillar att ta trädgårdsbilder, finns hur många som helst i denna blogg.

En helt underbar liten krämvit ros i rosportalen.
Här är rosportalen som snart är fylld av utslagna små rosor i krämvitt, gult och rosa.

Jag är nog lite kär ändå, i den Japanska blod-lönnen 💚
Dessa djupt mörkröda blad i kontrast till allt det gröna. Vackrare kan det knappast bli!

Lite svårt att få till skärpan på dessa små vackra frökapslar. Förundras över vad naturen kan skapa alldeles själv.
Ja, som sagt, man förundras verkligen över allt vackert som växer och blommar i alla möjliga färger och former.
Hortensian verkar ha hamnat på rätt plats i livet! 

Ikväll har jag veckostädat mitt hem, det är ju helg redan i morgon. Härligt med såpa-doftande rent hem. Nu ska jag ta en dusch och sedan ett avsnitt av "The Bay". I morgon som sagt blir det Apelviken på förmiddagen. Tror att det behövs varma kläder och kanske även regnkläder.

Ha en fin nationaldag i morgon allesammans 💙💛

Inga kommentarer: