10 juni 2024

Vackert utmed promenaden

Ni anar inte vad jag hade på mitt sovrumsfönster i morse? Jodå, samma som på köks-fönstret igår morse. Dock inte lika stor och blaffig den här gången. Jag tog ingen bild, besparar er detta. I stället visar jag bilder från gårdagens och dagens promenad utmed havet på strandpromenaden.

Det har varit minst sagt friska vindar, både igår och idag. Har passat på att gå mina promenader när det inte regnat.

Här skvätte vågorna upp på strandpromenaden. Jag står på stigen ovanför strandpromenaden, men det skvätte ända dit där jag var. 

Då kommer dagens bilder, alla tagna med kameran i mobilen. Så här vackert är det på Hästhagaberget nu, mycket fint och vackert som blommar.

Vildkaprifolen har börjat blomma nu och doftar helt ljuvligt.

Inte så höga vågor idag, inte heller lika blåsigt som igår.

Så vackert med all kaprifol här. Ni kan ju tänka er hur ljuvligt det doftar när man går förbi.

I morgon eftermiddag ska jag besöka mitt förhoppningsvis blivande "sommarjobb". Det här jobbet är inget sjuksköterske-jobb, detta är något helt annat. Sökte jobbet av rent egoistiska skäl, något jag älskar att hålla på med. Lite utmaning är det ju också, vet inte riktigt vad jag ger mig in på men... ibland måste man samla mod och våga om det ska hända något, lite utveckling i positiv riktning. Om man aldrig vågar göra något utanför sin bekvämlighetszon, då händer inte så mycket förutom att man är kvar i sin bekväma trygghet och ibland kan ju det vara skönt, när allt är som vanligt.

Ha en fortsatt fin vecka nu allesammans! Var snälla mot er själva och varandra!

Kram till Er alla från Kerstin 💚

Inga kommentarer: