06 juni 2024

Nationaldagen 2024

Så kul det var att "hänga" med Carin och hennes familj i Apelviken idag på förmiddagen. Vi tittade på Carins och Jonas dotter Molly som spelade beach-handboll på stranden. Vilka tjejer, så duktiga! Lite kallt och blåsigt var det men en hel del sol och inte en droppe regn. En supermysig och rolig förmiddag. (Carin är min mellansyrras yngsta dotter.)

När jag kom hem från stranden såg jag i mobilen att jag hade fått mail, som jag knappast vågade öppna och läsa. För ett tag sedan sökte jag ett lite speciellt sommarjobb och nu kom det alltså ett svar på denna ansökan.

När jag sedan sitter i soffan och läser mailet står det att jag får uppdraget om jag vill och att jag är välkommen att komma förbi och kika på mina kommande sysslor. Nu väntar jag på besked om när det passar att jag kommer förbi och tittar. Å Gud vad spännande!

Helt otroligt egentligen, men helt fantastiskt roligt ska det bli. Jag skriver mer om detta sedan när jag vet lite mer. Ringde till Arwid och Adam och berättade om mitt spännande sommarjobb. 


När jag var ute på gården för att se hur det går i min odlingslåda såg jag att det flaggades så fint på gården intill. Såg också att min Dahlia håller på att slå ut i blom.

Avslutar med en bild från min balkong. Växterna trivs, och jag också =)

Inga kommentarer: