19 juni 2024

Trädgårds-jobbet


Igår eftermiddag blev det afternoon tea på stranden, härligt. Drack te, läste bok, låg och slumrade i solen. Helt underbart att bo så här nära strand och hav!

Idag har jag klarat av första arbetspasset i trädgården. Började vid 9.15 och sedan tre timmars intensivt trädgårdsarbete. Rensade, band upp växter, klippte visset och vattnade. Efter tre timmar kände jag mig ganska "mör" i kroppen och hungrig. Hade dock med vatten och en banan men vill inte dricka för mycket eftersom jag inte har tillgång någon toa, blir det kris får jag cykla till Biblioteket och låna toan där, men det behövde jag inte. Tycker ändå att jag hann med ganska mycket på tre timmar och det syntes var jag hade varit, det blev skillnad och gjorde nytta.  I morgon ska jag dit igen, då ska jag plocka med lite blommor hem eftersom ägaren skrev till mej att jag fick plocka hur mycket jag ville. De som äger trädgården är bortresta och kan inte njuta av sina blommor nu. 

Är glad för mitt trädgårdsjobb!

Ha det bra alla ni fina bloggbesökare! Njut av sommaren och varandra!

Kram till Er alla från Kerstin 💚

Inga kommentarer: