12 juni 2024

Idag är det den 12 juni

Igår eftermiddag besökte jag trädgården där jag under en begränsad period kommer jobba några timmar/dag några dagar/vecka. Det känns kul! Jag älskar ju trädgårdsarbete så det känns bra att få pyssla om denna trädgård.

Bilden ovan är min Dahlia som blommar bland dill och potatis i odlingslådan på gården

När jag kom hem från trädgården igår gjorde jag matsäck, packade ryggsäck och cyklade mot havet. Gick upp på berget vid Subbe Fyr där jag var några timmar. Drack te, läste bok, njöt av solen och utsikten. Kände också ett behov av att landa lite i tankarna. Jag är med om mycket som är nytt för mej, det är ju tack och lov bara roliga och positiva händelser men det behöver få sjunka in och landa mjukt.

Den här gjorde mig sällskap en stund och var mest intresserad av min matsäck. Jag är inte så förtjust i måsarna med tanke på vad de gör på mina fönster var och varannan dag, dessutom vill de stjäla mat.

Utsikten är som vanligt helt makalöst vacker. Jag älskar den här platsen!

Bloggerskan igår kväll på berget vid Subbe Fyr. Ja, ni ser ju fyren i bakgrunden.

Idag har jag gått morgonpromenad i området omkring Subbe Fyr, tror de kallar det för Subbe-halvön här.

Idag skulle han fyllt år. Tror vi är ganska många som tänker på honom lite extra idag. Jag såg ett inlägg i bloggen från 12 juni 2020 där jag visar hur vi firar födelsedag med god räkmacka som han själv tillverkat. I inlägget skrev jag "Härligt att fira sin födelsedag, man vet ju aldrig hur många man har kvar...". Då hade vi ingen aning om att han bara hade två födelsedagar kvar i livet.
Om du vill se inlägget från 12 juni 2020 finns det HÄR.  

Ha nu en fortsatt fin vecka allesammans! Fortsätt vara snälla mot er själva och varandra, alltid! Lev nu, gör det där du/ni drömmer om nu, framtiden vet vi inget om! 

Inga kommentarer: