15 juni 2024

Odlingslåda och balkong m.m.

Idag har jag skördat lite av mina egenodlade potatisar, det är Amadine-potatis. De växer i odlingslådan på gården. Kanske lite små ännu men underbart goda. Tror de behöver några veckor till för att växa till sig lite mer.
 
På balkongen växer gurkan, snart dags att skörda.

På förmiddagen tog jag cykeln till Varberg city. Var på bokhandeln och bytte bok i "bokcirkeln". Fick även lite boktips idag av en dam som stod bredvid och hade samma ärende som jag.

Efter lunch kom regnet. Jag planterade om några växter och nu har jag hamnat här vid datorn och bloggar. Mysigt inomhus när det regnar. Men, hoppas på sol, värme och bad nu snart. 

Tänk att det redan är midsommar nästa helg. Då kommer Adam hit. 

I veckan efter midsommar kommer mina vänner Ankan och Malou. 

Nästa vecka, på onsdag, börjar jag mitt trädgårdsjobb, har fått ett arbets-schema nu. Uppdatering om arbetsuppgifter har utlovats till på måndag.

Resten av dagen får det bli inne-mys, verkar det som. Bra att jag har en ny bok att läsa.

Hoppas alla mina blogg-besökare har det bra!

Kram från Kerstin 💚

Inga kommentarer: