09 juni 2024

Söndagsmorgon

När jag gick in i mitt kök i morse, för att göra morgonkaffe, möttes jag av denna "hälsning" på mitt köksfönster från någon måsfågel. En riktigt maffig blaffa på fönstret, den största fågelskit jag någonsin sett. Jag drack mitt goda morgonkaffe, sedan tog jag på handskar, vände runt fönstret och tog bort fågelbajset. Konstaterade samtidigt att det finns det som är mycket, mycket värre än en maffig fågelbajs på fönstret.

Nu är ordningen återställd i köket och fönstret är nyputsat och fint =)

Hade en mysig dag igår tillsammans med vännen Maria G. Vi åt god "shopping-lunch" på Varbergs Stadshotell. Det var ösregn i stort sett hela dagen igår så efter lunchen gick vi hem till mej. Jag bjöd på afternoon tea men vi var ganska proppmätta efter lunchen. Följde sedan Maria till tåget framåt kvällen.

Ha en fortsatt fin söndag allesammans! Kom ihåg att rösta om ni inte redan gjort det!

Kram från Kerstin

Inga kommentarer: