09 oktober 2023

Firat födelsedag

I helgen har jag fyllt år och blivit firad, en jättefin och mysig helg.

I fredags kväll kom Adam med bussen från Göteborg, all tågtrafik var inställd i helgen. Vi var hos mej på kvällen och här på bilden är bordet dukat. Lite senare på kvällen lånade Adam min cykel till Arwid med familj där han bodde i helgen.

I lördags på förmiddagen kom Arwid, Adam och Lo. Jag fick paket och det var precis det jag hade önskat, ett vattenpass, dusch-munstycke och hjälp med att få upp tavlor, hyllor m.m. på väggarna. Fick också en underbart vacker blombukett och den var även från Lottas föräldrar.

Den här hyllan kom upp på väggen i köket på förmiddagen och en kroklist och några tavlor. Sedan var det dags att gå iväg mot Varbergs Stadshotell där jag blev bjuden på födelsedags-lunch.

Lotta och Tuva kom till lunchen på Stadshotellet. Lo och Tuva åt köttbullar med potatismos och Lo tyckte det var det godaste hon någonsin ätit.

Vi fick sitta lite för oss själva på restaurangen, lugnt och skönt. Den här bilden är tagen av Adam.

Här är Adam och Lo på restaurangen.

Här är vi på väg från restaurangen hem till mej. Hemma hos mej fikade vi och då var det tårta förstås och lite annat.

Efter fikat satte Arwid och Lotta upp några tavlor i mitt sovrum. Tavlorna till vänster är mina egna foton. Tavlan till höger har Jens målat till min födelsedag 2020, den föreställer mej i trädgården i Carlslund.

Här är tavlan som Jens målat, syns lite bättre på den här bilden (tagen med Panasonic Lumix).

På kvällen var vi hemma hos Arwid och Lotta och jag tog inte en enda bild där. Adam och jag hjälptes åt med kvällens middag när Arwid och Lotta nattade var sitt barn. Sedan åt vi god mat och drack lite bubbel tillsammans i mysiga köket. Vi förflyttade oss till soffan och fortsatte prata och vara tillsammans. Vid 22-tiden var det dags för mej att cykla hem. Tur att jag hade både mössa och vantar för det var kallt ute, riktigt kallt. Jag fick snart upp värmen under cykelturen som tar c:a 12 min. hem till mej.

När jag kom hem satte jag mej i sängen med min i-pad och telefon och tackade för alla fina Grattis-hälsningar jag fått under dagen.

Ja, det var min födelsedag =) Mycket glad och tacksam för den fina dagen somnade jag direkt när jag kröp ner i sängen.

Igår förmiddag var det underbart härligt och skönt med en promenad utmed havet på strandpromenaden. Jag rundade fästningen och sedan tillbaka hem och fixa lunch.

På eftermiddagen kom Adam, Arwid, Lo och Tuva. Vi fikade lite dagen-efter-fika, lekte med Lo och Tuva, tog det lugnt och hade det bra. Lotta var kvar hemma för att plugga till tenta på torsdag.

Vi var också på lekplatsen på gården utanför mitt hus. Skönt att röra på sig och vara utomhus. Här är Tuva, snart 1½ år.
Tuva ville hålla Adams hand i rutschbanan, i bakgrunden ser vi Lo och Arwid.

Arwid och Lo på lekplatsen på "min" gård.
Tuva med presentsnöre från något av mina paket

Efter lekplatsbesök åkte Arwid och barnen hem till sig. Adam gick till stationen för att ta bussen hem till sig i Göteborg.

Har haft en mysig helg med det bästa av allt, att vara tillsammans! Fick väldigt bra och fina presenter också och allt fixande i min lägenhet. TACK!