24 september 2024

Det börjar bli höst

Igår eftermiddag cyklade jag till Lotta, Lo  och Tuva. När jag kom fram var Lo ute i trädgården och väntade på mej, hon blåste såpbubblor, sprang och mötte mej med en liten bukett blommor som hon plockat till mej. Ja, ni förstår väl hur underbart detta är! Sedan satt Lo och jag ute i solen i trädgården och "pärlade". Sedan kom Arwid hem från jobbet och då rensade Lotta och jag en rabatt i trädgården. Vi hade god hjälp av Lo och hennes kompis Lea (som kommit hem från skolan). Tuva ville vara inne med världens bästa pappa.

Idag tog jag nya tag med mina säckar i källarförrådet. Jag har nu tömt alla säckar, massor av dukar och andra textilier tvättas idag, kuddar ligger ute på vädring på balkongen. Det som sedan ska sparas ska jag packa ned i plastlådor som jag ska köpa. Sedan blir det äntligen ordning och reda i mitt källarförråd. En skön och befriande känsla!

Sängöverkastet låg i en av säckarna. Min farmor Hildur virkade tre likadana sängöverkast till sina barnbarn, på 60-talet. Mitt är i prima skick efter alla dessa år och nu ska Lo ha det på sin säng. Tänk att min farmor gav det till mej och nu ger jag det vidare till mitt barnbarn Lo. 

Syrran Inger skickade denna bild idag och visade att det var höstfint på graven hos våra föräldrar och  farföräldrar.

Avslutar dagens blogginlägg med en bild från Hästhagaberget i söndags kväll.

Hoppas att ni har det bra allesammans!

Hälsningar och kram från Kerstin  💛🍁🍂 

Inga kommentarer: