08 september 2024

En rolig och mysig söndag

Idag har Lo varit hos mej nästan hela dagen. En jättemysig dag förstås och inte en enda bild tagen. Vi har lekt en massa, fixat lunch och ätit, fikat på balkongen, lekt ute på gården i skuggan på en filt och tiden gick alldeles för fort. Arwid och Tuva kom framåt eftermiddagen och då cyklade vi till "Ankaret" och badade i havet.Kanske sista badet den här sommaren?

I "Livsstilsverktyget" läste jag idag ett avsnitt om "Hälsa genom acceptans". Man förklarar att acceptans handlar om att ta emot verkligheten som den är, att de händelser som lett till dagens situation inte går att ändra och att vi finner bättre lösningar och tydligare vägar framåt om vi utgår från den faktiska situationen och inte från hur vi önskar eller anser att den borde vara. Jag håller med om detta och känner att det är så jag tänkt i mitt liv. Som jag skrivit tidigare är jag så tacksam över hur helt fantastiskt bra allt ordnat sig för mig. 

Inga kommentarer: