16 september 2024

Sol, strand, sjukbesök och en superbra bok

Igår eftermiddag var jag på stranden igen, läste bok, åt en banan och drack grönt te med smak av äpple. Mysigt!
Nu har jag läst ut andra boken i "Läslustan". Boken heter "JAG" som ni ser och är en roman om Karin Larsson d.v.s. Carl Larssons fru. På baksidan av boken står det "JAG är en fiktiv skildring av en av Sveriges största kreativa ikoner. Det är en berättelse om konstnärskap, kärlek och att förlora sig själv till förmån för någon annan." Författaren heter Ulrika Ewerman. 

Jag tyckte om boken, välskriven  och intressant. Jag blev så intresserad av Karin och Carl Larsson att jag började titta på en dokumentär om dem från 2023 på SVT.

Idag har jag, efter önskemål, gjort en stor veg. lasagne som jag sedan cyklade med hem till Arwid, Lotta, Lo och Tuva. De har alla fyra haft magsjuka med feber i helgen och efter en sådan pärs blir man ganska så rejält matt och medtagen. Skönt att jag kunde hjälpa till med en matleverans. En liten insats från mej som betyder mycket när man är sjuk. Jag ställde maten utanför dörren och pratade lite med dem utomhus.

Sedan kom den här bilden från Lotta, Tuva hade ätit två portioner lasagne och sedan somnat i sin vagn med boken i händerna. Tuva var den som insjuknade först och är piggast av dem nu.

På vägen hem tog jag cykelvägen utmed havet. Stannade vid den sydligaste delen av Apelviken en stund. 

I eftermiddag blir det ett besök på bokhandeln för att byta bok i "Läslustan". Kanske blir det en tur till stranden också, vi får se. Det är sol och ganska varmt och skönt ute.

Önskar er alla en fin september-vecka!

Hälsningar och kram från Kerstin 💛

Inga kommentarer: