03 september 2024

Sol, värme, bad, blommor och jag är där jag ska vara

Så här vackert var det när jag gick min motionsrunda igår kväll. Havet och himlen ser olika ut nästan varje gång jag går här. Ingen risk att tröttna på denna ständigt vackra och varierande promenadväg.

Jag som trodde att jag hade badat för sista gången den här sommaren. Idag har jag badat tre gånger! Har varit på stranden efter lunch mellan 14 - 16.30 i gassande sol och värme. Jag var bara tvungen att bada för att svalka mej. Det var verkligen svalkande, gissar på 17 - 18 grader i havet, härligt och uppfriskande. Ovanligt att kunna bada i september, men gjorde det även för ett år sedan.

Vattnade massor i min odlingslåda igår, kanske behöver jag vattna ikväll igen. Har gurka, paprika, persilja, chili, solrosor och min Dahlia som blommar enormt mycket hela tiden. Har plockat mängder av blombuketter och ju mer jag plockar, ju mer blommar den. Även solrosorna blommar väldigt rikligt. Har massor av fina buketter här inne.

Det är fler än jag som gillar blommorna =)

I morgon ska det bli ännu varmare än idag. Jag har det bra som kan vara på stranden och bada hur mycket jag vill =) Jätteskönt att jag är ledig nu när vädret är så fint.

På torsdag eller fredag när Lotta är ledig åker vi och badar i en sjö här i närheten. Kul att få se lite mer i omgivningarna häromkring och jättekul att åka och bada och vara tillsammans.

Känner att jag har landat i mitt nya liv. Jag är där jag ska vara, känner att det känns bra och mitt liv fungerar som det ska. Jag klarar mej och har kommit in i Varbergs-livet. Mycket har jag varit med om de senaste åren men nu är det lugnt, det var hit jag ville komma när jag var i kaos och osäkerhet. En otroligt skön känsla att allt ordnade sig så bra! 

Ha det bra allesammans och ta hand om Er!

Kram från Kerstin 🌻🌻🌻

Inga kommentarer: