11 september 2024

Trevligt tandläkarbesök och en f.d. Mjölby-bo

I morse cyklade jag hemifrån vid 7.40 för mitt tandläkarbesök. Kom fram i god tid och satt en stund väntrummet. Det kom ett lite äldre par som också satte sig i väntrummet. De hälsade vänligt och började direkt prata med mej på ett trevligt sätt. Som jag skrivit tidigare så blir jag förvånad över att människor verkar så öppna och trevliga här. Kanske är det så att även jag själv blivit mer öppen efter flytten hit?

Tandläkarbesöket gick bra och allt såg fint ut =) Eftersom det var första gången jag var där undrade de var jag gjort mina tidigare tandläkarbesök. Jag berättade om min flytt från Mjölby till Varberg och att jag haft tandläkare i Mjölby i alla år. När jag sedan var klar hos tandläkaren sa hon att jag kommer kallas till tandhygienisten om ett år och till tandläkare om två år. Och vet du, sa tandläkaren, vår tandhygienist kommer också från Mjölby! Sedan kom tandhygienisten Fredrik in och hälsade, vi pratade lite om Mjölby och tyckte nog båda två att det var lite märkligt att helt plötsligt träffa en Mjölby-bo. Ja, världen är liten som  man brukar säja.

Är så tacksam över att Lotta tipsade mej om denna trevliga tandläkarmottagning. 

Kan man vara annat än glad när allt var bra vid tandläkarbesöket, dessutom blivit av med en massa tandsten.

Dagens bilder tog jag efter min motionsrunda idag efter lunch. 

Arwid skulle ju ha kommit på lunch idag men han behövde jobba hos kund i Borås och kommer i morgon i stället =)

Inga kommentarer: