26 september 2024

Jobbat idag och mer jobb framöver

I morse gick jag upp tidigt och cyklade till Läjeskliniken för ett arbetspass. Jag vaccinerade mot bältros på förmiddagen. Efter lunch var det information om säsongens vaccination mot influensa och covid. Sedan bestämde vi vilka dagar och tider vi ska vaccinera. Det blir onsdagar och fredagar 8 - 17 fr.om. 16 oktober. Det känns bra och ska bli kul att jobba lite mer igen.
Igår eftermiddag och tidig kväll var jag hos Lo och Tuva en stund. Så mysigt att sitta och leka, prata, vara tillsammans. Känns väldigt bra också att jag kan hjälpa till lite i vardagen när det behövs.

I morgon ska jag ta med mamma Veras ring till en guldsmed här i Varberg och fråga om det går att göra om den på något sätt, för att den ska passa mitt ringfinger. Har funderat på det ganska länge och nu ska det bli av, hoppas jag.

Har läst ut den fjärde boken jag lånat i "Läslustan" på bokhandeln. Jag läste hela boken men tyckte inte den var särskilt bra. Den handlade om vilsna och tragiska vuxna människor som verkade livrädda för att åldras och få grått hår. Det kändes ungefär som att det är så här det blir när man inte brytt sig om att finna mål och mening med livet. 

Hälsningar och kram från Kerstin 💗

Inga kommentarer: