18 september 2024

Granne med havet (nästan)

Igår hade jag tvätt- och stryk-dag. På eftermiddagen gick jag och hämtade ett paket. Gick genom ett grönområde på vägen hem med paketet.

Kul att hitta nya vägar och stigar, där jag inte gått förut.

Där ute i ljuset är Apelviksvägen, då är jag snart hemma hos mej igen.

Efter frukost idag gick jag min vanliga motionsrunda. Avslutade med att ta av skorna och bada fötterna i havet vid Kåsa. Underbart!

Sedan satt jag på en sten i solen och lät fötterna torka innan jag tog på mej skorna och gick hem.

Tog även denna bild innan jag gick hem. När jag kom hem ringde jag Arwid för att höra hur de mår efter magsjukan. Arwid sa att nu börjar alla må bra igen, skönt att höra. Pratade med Lo också, hon mådde bra och lät precis som vanligt.

Jag kommer ihåg hur det var, med alla dessa magsjukor och andra förskolevirus.

Efter lunch tog jag cykeln till Kåsa. Cyklar dit på fem minuter, först lite uppförsbacke sedan en jättelång nerförsbacke och sedan är jag framme. Bara att parkera cykeln och vandra ner till stranden. Underbart!


Hade med filt, bok, en termos med te och en banan. Var på stranden i tre timmar ungefär. Tiden bara försvinner när man är här. Jag läser, tittar på havet, slumrar lite, älskar den här platsen.

Nu har jag läst ut en bok igen, den tredje boken i "Läslustan". Boken beskrivs som en existentiell kriminalberättelse. Boken var väldigt spännande och svår att lägga ifrån sig. Känns lite sorgligt när boken tar slut. Men när jag torkat bort all sand från boken är det bara att återlämna den i bokhandeln och låna en ny bok. 

Inga kommentarer: