13 september 2024

Mys- och prat-lunch och vad jag läser

Godmorgon fredag! Vaknar till en solig, vacker morgon. Ligger kvar i sängen en stund och tänker på hur bra jag har det, att jag är frisk och att kroppen fungerar som den ska. Tänker på Adam, Arwid, Lotta, Lo och Tuva - hur härligt det är att vi bor så nära.  

Igår var Arwid här på Lunch. Jag hade fixat panerad torsk med remouladsås, till detta åt vi kokt potatis och en sallad. Så mysigt att ha Arwid här, att hinna prata och vara tillsammans. Detta kommer vi göra fler gånger. Innan han åkte tillbaka till jobbet drack vi te med liten kaka på balkongen.

På eftermiddagen gjorde jag några ärenden i staden och jag gick min motionsrunda. Tittade på ett avsnitt "brittisk krim" i min i-pad. Sedan var det dags att sova.

I bokhandeln har det nu börjat ett nytt läsår i "Läslustan" och jag tänkte skriva lite om böckerna jag läst. Även böcker lånade på Biblioteket hamnar här.

Första boken jag lånade i "Läslustan" blev "Tranorna flyger söderut". Har sett mycket reklam för denna bok men visste inget om handlingen innan jag började läsa.

Boken handlar om en gammal man Bo som bor kvar i sitt hus med sin älskade hund. Bos fru har fått flytta till ett demensboende. Boken handlar om mannens sista veckor och dagar i livet. Han får besök av hemtjänsten varje dag och ibland kommer sonen och barnbarnet. Bo tänker mycket tillbaka på sitt liv och vad som egentligen var viktigt i livet. 

Först tyckte jag boken kändes lite torftig men behållningen var att läsa om hur Bo tänkte tillbaka på sitt liv, vad som hade varit viktigt och gett livet mening. Tror att boken kan väcka många tankar hos läsaren.

Kan verkligen rekommendera alla att läsa den.

Önskar alla bloggbesökare en superfin helg! Ta hand om er och hoppas ni kan ägna er åt det ni anser är viktigt på riktigt!

Hälsningar och kram från Kerstin 🌸🌻🌼

Inga kommentarer: