28 september 2024

Källarförvaring och ring

Idag cyklade jag till Varberg city för att fixa några ärenden. Var på bibblan och  hämtade en bok jag reserverat. Sedan vidare till "Clas Ohlsson" där jag köpte tre stora förvaringsväskor. I dessa väskor ska jag packa ned kuddar, gardiner och lite annat jag vill spara. Hade ju tänkt köpa stora plastlådor men dessa väskor var mycket enklare att transportera hem på cykel. 

Igår förmiddag var jag i guldsmeds-butiken och lämnade mamma Veras ring som jag ärvt. Ringen var alldeles för stor för mig och det gick inte att bara göra den mindre för att passa mitt finger. Nu ska ringen göras om, ungefär som på bilden ovan. Mamma Veras ring har en månsten och jag tror den kommer bli superfin. Den 11 oktober får jag hämta den omgjorda ringen =)  

Bilden ovan är lånad från butiken "Peter guldsmed" här i Varberg.

I eftermiddag ska jag gå ner med förvaringsväskorna till mitt källarförråd och göra i ordning där. Lite städning, motion och matlagning står också på helgens program.

Nästa helg är Adam här och då ska min födelsedag firas 😊

Hoppas ni har en fin helg allesammans! 

Hälsningar och kram från Kerstin 💙💚💛 

Inga kommentarer: