20 september 2024

Morgonsol

Igår kväll bestämde jag mig för att gå upp lite tidigare idag, satte larmet på 06.25. Ville ta bilder på morgonljuset över havet och kanske dimma.

Här är jag på plats kl. 07.00 vid Kåsa-stranden. Ingen dimma med vackert ändå.

Bakom strandrågen är solen på väg upp
Liten båt i stort hav, zoomade in den från stranden.
 
På väg uppför berget där Subbe fyr tittar fram

Morgonsolens ljus på fyren

Den pampiga och trygga Subbe Fyr

Mjukt och vackert morgonljus
Så fint med dessa sköra och bräckliga grässtrån som tar emot morgon-solens första strålar

Himmel och hav flyter ihop där borta i horisonten
Vildvinet har börjat övergå i höstfärger
Än blommar kaprifolen och doftar helt ljuvligt
Vacker kaprifol som slingrat sig upp i träden
Vackra gräsvippor i morgonsol

Stenformationer med havet som bakgrund

En skugga av bloggerskan
När jag kom hem efter morgonens foto-runda gick jag till min odlingslåda på gården. Undrar hur många buketter jag plockat från denna dahlia?
Paprikorna gillar den soliga varma sensommaren eller är det kanske tidig höst

Inga kommentarer: