06 september 2024

Utflykt till badsjö

Vilka fina varma och soliga dagar vi har nu. Så härligt att kunna ta vara på den här tiden innan det blir höst på riktigt.

Igår morse packade jag badväska, kylväska, fyllde termos med kaffe och cyklade till Lotta (som var ledig), Lo och Tuva (Arwid jobbade). Sedan packade vi in oss i bilen och åkte till Skällinge badplats, en bilresa på c:a 20 min. En fin liten badplats vid en sjö med klart och fint vatten, sandstrand och bryggor. En liten idyll intill Skällinge kyrka, ladugårdar och vackert böljande, grönskande omgivningar.

Här är vi framme på badplatsen. Skönt med lite grönska omkring så man kan vara i skugga om man vill det. 

Det var ganska kallt i vattnet men vi badade ändå. Mysigt att sitta på stranden och äta lunch. Sedan sov Tuva i sin vagn en stund och då drack vi kaffe med var sin liten kaka, på bryggan i solen.

Det var en jättemysig, fin och rolig dag på stranden vid Skällinge-sjön. I bakgrunden syns kyrkan, ladugårdarna och sjön.

När vi åkte hem stannade vi utmed vägen och köpte var sin glass.

När vi kom hem igen stannade jag kvar på lek i trädgården och middag i uterummet. Framåt 19-tiden cyklade jag hem till mej.

Vilken jättefin dag! Känner mig väldigt privilegierad som får uppleva så mycket fint och roligt.

I helgen blir det sol och bad vid havet på Kåsa-stranden. På söndag kommer Lo till mej, då lunchar vi här hos mej och leker hela dagen.

Ha det bra alla ni som hälsar på här i bloggen!

Kram från Kerstin 🌞 

Inga kommentarer: