01 september 2024

Ännu en vacker kväll vid havet

Igår kväll gick jag ut på en promenad över Hästhaga-berget mot havet för att se solnedgången. Går alltid förbi den här fina rastplatsen på berget.
Det var extra vackert i det mjuka kvälls-ljuset.
När jag fotar tar jag oftast flera bilder på samma motiv. Sedan brukar jag välja den bästa bilden som redigeras lite vid behov och övriga kastas. Men... ibland är det svårt att välja bara en bild som ni ser, då får alla vara med =)

Innan jag kommer fram till havet passerar jag den grönskande tunneln.
Framåt hösten faller löven och tunneln är inte längre grönskande.

Nu har jag kommit upp på berget vid Subbe Fyr, min favvo-plats med vidunderlig utsikt över havet.

Vackra spröda gräs-strån som förgrund till havet
Beundrar och förundras
Fångar utsikten åt andra hållet mot Apelviken, Södra Näs och därefter Träslövsläge (Läjet).
Några fåglar flög förbi och gav liv till bilden
Så tacksam över att få uppleva dessa oerhört vackra solnedgångar.
Det är ett mäktigt skådespel, naturens eget skådespel.

Hejdå solen och tack för idag!
Vandrar hem över Hästhagaberget och tittar ut över min stad.
Här är vägen hem, genom grinden och så småningom nedför berget, sedan är jag hemma.

På förmiddagen idag cyklade jag till "Blomsterhavet" och köpte en jätte-fin bukett med bl.a. rosa rosor till Lotta som fyller år idag. Lotta och familjen har varit bortresta i helgen och firat så jag ställde buketten utanför dörren. Buketten stod i vatten och klarade sig säkert bra tills de kom hem.

Eftermiddagen har jag tillbringat på Kåsa-stranden liggande på en filt i bikini. Det har varit varmt och skönt som en sommardag. 

Ikväll blir det nog en promenad igen men utan kameran kanske, vi får se...

Hoppas att ni haft en fin helg allesammans och hoppas att veckan blir bra!

Glöm nu inte att ta hand om er själva och varandra på absolut bästa sätt!

Kram till Er alla från Kerstin 💛💚💙 

Inga kommentarer: