31 augusti 2024

En dag i Göteborg

Det har varit en kul och innehållsrik dag idag. Jättekul och mysigt att träffa Adam.

Jag gick hemifrån mot stationen vid 11-tiden. Tåget gick som planerat exakt kl. 11.33, var framme i Göteborg c:a 12.20. Adam mötte mej vid stationen och vi gick en promenad till Magasinsgatan. Gick in i min favvo-butik "Norrgavel" där det finns massor av fint men gjorde inget inköp. Vi gick sedan rakt över gatan till...

... Fiskbar 17 där vi lunchade. Adam åt fisksoppa och jag åt torsk med en massa goda tillbehör, till denna goda måltid drack vi vatten. Det är en liten, mysig restaurang med bord inomhus och utomhus men inte särskilt många platser. Har varit här två gånger och lunchat och inte blivit besviken, maten är god, jättegod.

Bilden ovan är lånad från restaurangens hemsida

Mätta efter lunchen gick vi vidare till...

... foto-utställningen Planket

som var utomhus utanför Domkyrkan i Göteborg. På "Plankets" hemsida skriver man att det är en utställning med en avslappnad och inbjudande miljö, där man får uppleva en stor bredd av bilder och träffa fotograferna.

Kul och intressant att gå omkring och titta. Jag tycker mest om de bilder där fotografen lyckas förmedla en känsla.

De två bilderna ovan är lånade från "Planket" och "Gbg-fotografen".

Vi gick också in i den vackra Domkyrkan när vi hade tittat klart på alla foto.

Efter foto-utställningen gick vi vidare i staden, kollade i några butiker. 
Sedan blev vi kaffesugna och Adam hittade ett mysigt fik med det långa namnet "Steinbrenner & Nyberg". Det blev var sin mugg gott kaffe och var sin liten tosca-kaka. Sedan följde Adam med mig till stationen där jag tog tåget 15.40 mot Varberg.

En jättefin, mysig och rolig dag tillsammans Adam! Tack!

Ikväll gick jag en promenad till havet och tog bilder på solnedgången. Visar dessa i bloggen i en annan dag. Nu är jag trött och säger Godnatt till er alla. Sov gott!

Inga kommentarer: