13 oktober 2008

Att ta sig tid att leva

Jag såg hur häggen blommade
Det kom en doft från den
Jag sade till min älskade: kom ut och se och känn!
Hon stod vid makaronerna
Och sydde på en klut
Och när hon lyfte blicken
Hade häggen blommat ut...
Alf Henriksson
Att ta sig tid att leva borde vara hur enkelt som helst. Men det kommer så mycket emellan hela tiden.
Bilden här togs då häggen blommade i våras. Jag gick ut på gården och satte mej i solen och läste.
Jag känner mej priviligerad då det gäller att kunna ta sej tid. Visserligen jobbar jag mycket men när jag är ledig har jag möjlighet att ta mej tid att göra vad jag vill. Jag har inte så många "måsten".

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken fin text. Och vad fint du har skrivit. Det är verkligen guld värt att kunna få ta sig tid.
Och tack för den goa kommentaren inne hos mig.
KRAM