05 oktober 2008

Äpplen och tända ljus


Har en sambo som pallar äpplen och gör äpplemos! Äpplena är från gården och hade blivit förstörda om inte han plockat ner dem. Nu ligger de i grytan och väntar på att bli mos. Luktar gott!
Annars laddar vi för att resa till Oslo i morgon. Jag tvättar, stryker och packar. I köket lagas det god mat.
I fredags fick jag grattis-kort från gamla kompisen M (som bor lite utanför Örebro). Idag har gamla kompisen B (lite utanför Skänninge!) ringt och grattat. Jättekul att höra av gamla kompisar.
Nu blir det bloggpaus till efter Oslo-resan. Då blir det desto mer.

3 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Å, vad roligt att det var du! Du är en sån klok människa Kerstin...det är så klokt att leva i nuet och vara nöjd över vardagliga saker. Jag har nog blivit bättre på det med åren. Dessutom träffar jag ju Ia som är en underbar vän både till dig och mig.
Ha en fortsatt skön helg och Norge resa.
Kram Lotta

Anonym sa...

Ha en jättetrevlig resa till Oslo så sev vi på söndag kram syster

Ciccie sa...

Har tänkt på dig mest hela dagen..och bara positiva tankar! Du är som du alltid har varit, inspirerande! Många många kramar till dig idag. GRATTIS!! Förstår att födelsedagen är perfekt då du får vara tillsammans med dina tre pojkar! :-)
Kram Ciccie