16 oktober 2008

Att vara förälder

Skönt att vara ledig från jobbet. Det har dock varit fullt upp idag. Handla, tvätta, städa och laga mat. Men, tur att man får gäster ibland för då blir det rejäl städning. Just nu håller sambo på att städa kyl och frys. Jag har städat trappan (Egirs satsar inga pengar på trappstädning, verkar det som).
Har fått umgås lite med Ad idag då vi åt mat hos mina föräldrar. Sedan fick han skjuts till sitt jobb. Vilken tur jag har att han bor så nära - det blir ju enklare att träffas då. Ar bor ju lite längre bort. Det är roligt att åka och hälsa på honom, men det blir inte så ofta. Han brukar komma hem till Mjölby c:a 1 gång/månad. Så, vi ses ju ganska ofta ändå. Att vara förälder är en förmån, det är fantastiskt att få vara mamma.
Mina föräldrar är ganska gamla (83 och 85). De bjöd på en fantastiskt god middag idag. Jag tycker att de är superduktiga, pigga, fräscha, glada och underbara kockar och bagare. Maten idag: persiljebeströdd kokt potatis, brun sås, inlagd gurka, kokta morötter - även de med persilja, lingon, sallad och jättegott kött. Sedan fick vi äppelkaka med grädde och/eller glass och kaffe. Det var en genomtänkt god måltid tillagad med kärlek och omsorg. Jag känner att de tycker att det är underbart att vara föräldrar, svärföräldrar och morföräldrar. (Nu blir jag rörd...)Vi åt med god aptit som ni säkert förstår. När jag plockade blommor i deras trädgård passade mina föräldrar på att plocka undan disken och klä sig fina för de skulle åka iväg på pensionärsträff. De har fullt upp och trivs med det. I morgon ska de baka tre tårtor till min fest - TACK!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha en skön helg ni också och en toppenfest ikväll kram