24 oktober 2008

Ljus i mörker

Idag har arbetsveckan avslutats med ett möte/seminarium/information om vad som gäller i framtiden för landstinget i min del av Sverige. Jag känner mej kritisk och ifrågasättande till upplägget på mötet. Det kändes ineffektivt. Inget speciellt framkom.
På hemvägen från mötet passade vi på att shoppa lite i stora staden. Vi besökte även IKEA där vi bl.a. köpte ljus i alla möjliga former, färger och dofter. Jag har alltid gillat att tända ljus och då är det inte ett ljus utan helst massor.
Idag kommer Ar hem från Oslo. Han och hans bror ska bjuda hem oss (till Ar lägenhet där Ad bor) på söndag. Vad roligt det ska bli. Då får jag träffa alla mina barn samtidigt.
Jag läser fortfarande om mindfulness. Det här har jag läst i boken "Vem är det som bestämmer i ditt liv" skriven av Åsa Nilsonne. "Vad är det då vi behöver göra för att vara medvetet närvarande? Grunden är att observera, och att sedan beskriva utan att döma eller värdera".
Jag önskar Er alla en trevlig helg!

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, vissa gånger är det frustrerande med möten.
Härlig helg verkar du ha framför dig.
Kram Lallis