19 oktober 2008

Sköna Söndag


Sinnets natur är ett klart ljus
Föroreningar ligger på ytan

Jag har läst det i en bok som jag fick med på köpet då jag köpte en tidning. I boken står det också att man kan få dessa föroreningar att lösas upp, men bara om man själv vill. Att läsa sådant som kan leda till egen personlig utveckling tilltalar mej. Jag vill helst inte bli en sådan person som inte kan lära sig något längre och som fortsätter med beteende som inte är bra för varken mej själv eller andra. Jag vill vara öppen för ny kunskap och försöka förändra det jag kan om det är nödvändigt. Det är kanske det som kallas att växa som människa.

Nu börjar snart en ny vecka som jag hoppas blir bra för oss alla.

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Så fina de var orden.
Och ett fint och klokt inlägg från dig:)
Ja jag är inte ett dugg förvånad. Men ändå:)
KRAAAAM Lallis