03 september 2023

Är i mål

Är faktiskt imponerad över mig själv nu när det bara är fyra flyttlådor kvar att packa upp. I två av dessa flyttlådor är det tavlor, i en låda en taklampa till sovrummet och i en låda lite blandat. Det har verkligen gått jättebra att flytta in här.

Igår eftermiddag kom Arwid, Lotta, Lo och Tuva. De hade med sig en underbart god choklad-kladdkaka med vispad grädde och jordgubbar. 

Det känns på ett sätt helt overkligt att jag är i mål nu, att jag äntligen bor i min lägenhet i Varberg, att vi (Arwid, Lotta, Lo och Tuva) bor nära varandra nu, att Adam bara är en 1 timmas tågresa bort. Det har varit en lång omställnings-process men nu är jag framme och det känns helt underbart. Här kan jag landa nu och bara vara, äntligen. 

Efter det goda fikat installerade Arwid Sonos till mej. Sedan fick jag hjälp att rulla ut några stora mattor.
 
Känns bra att jag packat upp leklådan med några dockor, böcker, ritblock, målarbok, färgpennor, m.m. Innan Arwid och familjen cyklade hem var vi på en av lekplatserna här utanför mej. En fin och mysig eftermiddag!

Alla tomma flyttlådor har jag skänkt bort via Marketplace, hämtas i eftermiddag. I morgon förmiddag blir det premiär-tvätt i tvättstugan. På tisdag kommer en person från "Svalahem" och mäter fönstren inför montering av plissé-gardiner. Ja, livet rullar på och det är jag enormt tacksam över.

Hoppas att ni alla har det bra där ni är! Ta hand om Er! Kram till Er alla från bloggerskan!

Inga kommentarer: