12 september 2023

På historisk mark i fina Varberg

Ikväll cyklade jag mot Kallbadhuset och Fästningen. Har länge tänkt att jag vill ta lite bilder där men ofta är det en massa turister överallt. Nu är turistsäsongen över och jag kunde ta mina bilder ikväll =) Det här kallbadhuset byggdes i början av 1900-talet, sedan har det renoverats några gånger. Den senaste versionen invigdes 1997.

Visst är det ett vackert badhus? Vackert och annorlunda med sina kupoler.
Här står jag framför Kallbadhuset och ser upp mot Fästningen som är från 1600-talet. Det är historisk mark här i Varberg!
Pampig entré in till fästningen. 
Från den första entrén går en väg till nästa entré som leder till en innergård.

Att besöka Kallbadhuset och Fästningen var kul, tyckte bloggerskan =)
Från Fästningen är det en underbart fin utsikt över havet. Här ser man den så kallade Skrivareklippan, som är en ö, med de små fina röda stugorna.

Sedan trampade jag hemåt på min elcykel, har cyklat 72 mil på den nu, sedan slutet av maj. 

Hoppas att alla ni också haft en fin tisdag! 
Kram till Er alla från Kerstin 💛

2 kommentarer:

Malou sa...

Så härligt du har det, det är du värd!!

Kärrans blogg sa...

Tack Malou!
Ja, jag har det jättebra och härligt här. Känner att jag är på rätt plats i livet.