28 september 2023

Tack för idag!

I morse när jag hade dukat fram min frukost och tänt alla ljus blev jag alldeles varm inombords. Varm av glädje och tacksamhet över att det känns så bra nu, som att vakna till en ny dag, att jag är frisk, att jag bor nära Arwid med familj och Adam, närheten till hav och vacker natur, närheten till centrum i mysiga Varberg och att jag känner tacksamhet och uppskattar allt detta. Ja, det finns hur mycket som helst att vara glad och tacksam över.

Efter frukost gjorde jag veckans städning och sedan doftar det rent och såpa. Efter lunch tog jag cykeln till min frisör för klippning och slingor. Det var första gången jag fick slingor efter min flytt och det gick alldeles utmärkt. Min frisör här är lyhörd och förstår hur jag vill ha det. När jag kom hem satt jag på balkongen i eftermiddags-solen och läste en stund.

Framåt kvällen gick jag en promenad på nya vägar =) Härligt och skönt!

Tack för idag!  

Inga kommentarer: