27 september 2023

Magiskt vacker solnedgång

Såg hemifrån mej ikväll att det skulle bli en vacker solnedgång. Om man vill hinna se allt och försöka fånga det på bild får man vara snabb ut och ta en rask promenad mot havet. Solen går ned fort och plötsligt är det över. Första bilden tog jag på högst upp på Hästhagaberget när jag var på väg till  havet, på andra sidan berget.
 
Här har jag kommit ned till stranden vid Lilla Apelviken. Det var många som satt utmed strandpromenaden och på stranden för att se solen gå ned i havet.

Så vackert! Det var så fint att sitta där på en sten, på den fina sandstranden och få uppleva denna fantastiskt fina solnedgång, tillsammans med andra, som säkert också kände förundran inför naturens skådespel. 
Sedan är det över, solen har gått ner. Men det är fortfarande vackert både på himmel och i hav.
Sedan kom en stor båt, ovanligt nära stranden. Kul att få med den på bild. 
Det lyste fint på gården när jag kom hem från kvällspromenaden. Det lyste även i fönstren på den gamla väderkvarnen. Undrar om det är någon som bor där?
Innan jag gick in tog jag en sväng på gården som hör till husen där jag bor. Gillar mitt område där jag bor, känns så mysigt och välkomnande.

Inga kommentarer: